A rendezvény tervezett programja
2025. május 23. (péntek)
Előadás időpontja | Előadó neve | Előadás címe |
---|---|---|
10:10–10:30 (20’) |
Kőrösi Csaba Kék Bolygó Alapítvány stratégiai főigazgató, ENSZ Közgyűlés korábbi elnöke |
Fenntartható gazdaság, társadalom – Mire készüljünk? |
10:30–10:50 (20’) |
Czippán Katalin oktatási és stratégiai tanácsadó, Kék Bolygó Alapítvány alapító társelnök, Természeti Oktatás a Fenntarthatóságért, IUCN CEC |
Természet-alapú oktatás a fenntarthatóságért |
10:50–11:10 (20’) |
Prof. Dr. Dúll Andrea egyetemi tanár, MTA Fenntartható Fejlődés Elnöki Bizottság tagja, ELTE Pedagógiai és Pszichológia Kar dékánhelyettese Ember–Környezet Tranzakció Intézet igazgatója |
Fenntarthatóságra nevelés és oktatás: tudatos és nem tudatosuló környezetszociológiai edukációs kontextus – az ökoérzelmek példáján |
11:10–11:20 (10’) |
Molnár Attila főigazgató, Rudolf Kálmán Óbudai Egyetemért Alapítvány |
Rudolf Kálmán Óbudai Egyetemért Alapítvány a fenntarthatóságért |
11:20–11:35 (15’) | Kávészünet | |
11:35–11:55 (20’) |
Bakosné Dr. Diószegi Mónika irodavezető, igazgatóhelyettes Óbudai Egyetem Egyetemi Jóléti Központ Bánki Donát Gépészmérnöki Kar Természettudományi és Alapozó Tárgyi Intézet |
Az ESG szempontok integrálása az Egyetemi életbe: Hatások és lehetőségek a Hallgatói jólétre |
11:55–12:15 (20’) |
Orgoványi Anikó Zöld Szív Ifjúsági Természetvédő Mozgalom elnöke |
A Természetpedagógia a tudományok rendszerében |
12:15–12:30 (15’) |
Dr. Szili Katalin Miniszterelnöki Főtananácsadó, az Országgyűlés volt elnöke, NFFT alapítója |
Két fenntartható keretstratégia között: A fenntarthatóság felé való átmenet nemzeti koncepciójától a fenntarthatósági fordulat eléréséig |
12:30–12:50 (20’) |
Prof. Dr. Németh Mária CSc egyetemi magántanár, Selye János Egyetem; a MTA Veszprémi Akadémiai Bizottság Magyarságkutató és Neveléstörténeti Bizottság elnöke, a Százak Tanácsa tagja Bodáné Dr. Kendrovics Rita Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar oktatási dékánhelyettes, intézetigazgató |
Fenntarthatóság pedagógiája: Környezetpedagógia |
12:55–14:00 | EBÉD ÉS KÁVÉ SZÜNET | |
14:00–16:30 | Szekció előadások (szekciók és előadások beosztása május 16.) |
előadásonként 15 perc + 5 perc hozzászólás | 1. szekció Helye: 103 terem Név: Projektmódszer a felsőoktatásban |
2. szekció Helye: D204 Név: A fenntarthatóság oktatása |
3. szekció Helye: Schmalz terem Név: Fenntarthatóságra nevelés, pedagógiai módszerek |
---|---|---|---|
Szekcióvezetők | Dr. Hartl Éva Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógia Kar, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet |
Dr. habil. PaedDr. Melinda Nagy, PhD. Selye János Egyetem rektorhelyettese |
Dr. habil. Kováts-Németh Mária CSc egyetemi magántanár, Selye János Egyetem, a MTA Veszprémi Akadémiai Bizottság Magyarságkutató és Neveléstörténeti Bizottság elnöke, a Százak Tanácsa tagja |
14:00–14:20 | HARTL ÉVA: Fedezd fel a természetet játékosan! A projektmódszer lehetőségei a felsőoktatásban |
MIKA JÁNOS: A fizika tudományának kihívásai és lehetőségei az ENSZ fenntartható fejlődési céljai (2016–2030) valóra váltásában |
KUI BIBORKA, MOLNÁR KATALIN, HARTL ÉVA, NMAR-KENDÖL JUTKA, KOLLARICS TÍMEA: Fában az életed, kezedben a jövőd – szemléletformáló programsorozat 60 éven felülieknek |
14:20–14:40 | VARGA ATTILA, VELICH ANDREA, ERŐSS ANITA, REYES NUNEZ JOSÉ JESÚS: CHARM-EU Capstone: Komplex projektoktatási és értékelési gyakorlat a felsőoktatásban |
ERDÉLYI ÉVA: A körforgásos gazdaság oktatásának innovatív módszerei |
MOLNÁR MÁRIA: Fenntarthatóságra nevelés a felsőoktatásban: a metakognitív tudatosság, a projektpedagógia és a 7D modell szerepe |
14:40–15:00 | MIKELAYI WUMAIER, MIKA JÁNOS, PAJTÓKNÉ TARI ILONA: Egyetemi hallgatók klímaváltozással kapcsolatos tudatosság szintjének felmérése és szakmaközi összehasonlító elemzése |
NYITRAI TÍMEA LAURA: A fenntartható fejlődési célok megjelenése a tanárszakok képzési és kimeneti követelményeiben |
FÁBRI EUFROZINA: A fenntarthatósági attitűd vizsgálata a vallásos nevelés tükrében |
15:00–15:20 | BEKK TÍMEA, POGÁTSNIK MONIKA: Mesterséges intelligencia integrációja a műszaki pedagógiában: tanári szemléletek és alkalmazási mintázatok |
MACZELKÁNÉ KISVÁRDAI MELINDA: Az oktatás szerepe és jelentősége a fenntarthatóság interdiszciplinaritásában, különösképp az ESG vonatkozásában |
JANTNERNÉ OLÁH ILONA: A biomimikri, mint a fenntarthatóságra nevelés egyik eszköze a pedagógiai gyakorlatban |
15:20–15:35 | Kávészünet | ||
15:35–15:55 | HEIDT JUDIT: A ChatGPT Advanced Voice Mode tanulási partnerként való alkalmazása a gyógypedagógiában |
EGERVÁRI JÚLIA: Művészettel nevelés a fenntarthatóság jegyében – a vizuális kultúra tantárgy eszköztárának alkalmazása a környezeti nevelés támogatására |
KOVÁCS MIHÁLY: Problémából játék: hogyan lehet a valós életből vett problémákat szabadulójátékká alakítani? |
15:55–16:15 | CZIFRA GYÖRGY: Mesterséges intelligencia felhasználása a géptervezés projekt alapú oktatásában |
LAJTER HANNA KINGA, ÁGOSTON CSABA: Kölcsönkapott levegő 3, levegőtisztaság-védelmi szemléletformálási program elemzése |
MERKEI ATTILA: Az új szakképzési törvény bevezetésének tapasztalatai a mezőgazdasági és erdészeti szakmához kapcsolódó projektoktatás lehetőségeinek tükrében |
16:15–16:35 | BALOGH JÓZSEF: Oktatásmódszertani fejlesztés a statika oktatás hatékonyságának növelése és a hallgatói lemorzsolódás csökkentése érdekében |
SZÉKELY ÁRON, ÁGOSTON CSABA: A lokális légszennyezettség vizsgálata, csökkentési lehetőségei |
MAXIMOVICS VERONIKA: „A sokféleség oly jó, csak ekkor lesz boldog a bolygó” – Fenntarthatóságra nevelés és iskolaérettség egy ökotudatos óvoda gyakorlatában |
16:35–16:55 | PROKAI PIROSKA, KISS FANNI FLÓRA: A könnyűipari szakmák népszerűsítése az általános iskolákban – a papír, mint az egyik legjobban újrahasznosítható termék |
SZALKAY CSILLA, JUHÁSZ ZSUZSANNA: Természettudományos projektfeladatok a vertikális gyakorlaton |
|
KONFERENCIA ZÁRÁSA |